اختصاص شناسه تشخیص هویت به تبلیغات سیاسی توسط گوگل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورج، کنت واکر یکی از مدیران ارشد گوگل با ارسال پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که از این پس هر فردی که خواستار انتشار تبلیغات سیاسی و انتظار آگهی های انتخاباتی از طریق گوگل برای انتشار در آمریکا باشد، باید ثابت کند که یا شهروند آمریکاست یا در این کشور سکونت دارد.

اثبات سکونت فرد در آمریکا از طریق شناسه هویتی صادر شده توسط دولت یا از طریق دیگر اطلاعات کلیدی صورت می گیرد. گوگل همچنین قصد دارد یک گزارش شفافیت جدید منتشر کند که در قالب آن نحوه خرید آگهی های سیاسی توسط این سایت مشخص شود. همچنین در این گزارش مبالغ هزینه شده به این منظور اعلام شده و همین طور جستجو در آگهی های منتشر شده و آرشیو شده برای پی بردن به هویت آگهی دهندگان نیز ممکن خواهد بود.

به دنبال انتشار اخباری در مورد استفاده برخی اتباع کشور روسیه از امکانات تبلیغاتی گوگل و فیس بوک برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دونالد ترامپ، نهادهای نظارتی و اطلاعاتی در این کشور از شرکتهای فناوری بزرگ خواستند تا رویه های خود در مورد پذیرش و انتشار آگهی های تبلیغاتی سیاسی را شفاف تر کنند و از همین رو گوگل و فیس بوک قوانین خود را در این زمینه تغییر داده اند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *